Știi ce riști dacă porți rucsacul sau geanta de sală doar pe un umăr? Iată cât de periculos este acest obicei!

Suferi de dureri de gât, de umăr sau de spate și nu știi de ce? Ar putea fi vina rucsacului pe care îl transporți în fiecare zi sau a genții de sală în care pui prea multe lucruri. Ori poate că nu greutatea lor este vinovată, ci faptul că obișnuiești să le așezi doar pe o parte. În acest caz, află că ele îți destabilizează echilibrul pentru că pun mai multă presiune doar pe o zonă a coloanei vertebrale.

Mai mult, curelele subțiri și de obicei neacoperite ale produselor de acest tip dau senzația de tăietură și amplifică tensiunea exercitată asupra nervilor. Drept consecință, purtarea lor incorectă te împiedică să ai un mers natural și poate duce la rănire.

Este principalul motiv pentru care specialiștii recomandă să alegi rucsacuri în defavoarea genților pentru sală, în ciuda faptului că spațiul celor din urmă este mai generos. Totuși, și acestea au propriul set de probleme. Când un ghiozdan nu este reglat corect sau este prea greu, el poate pune tensiune la nivelul coloanei, în special în zona cervicală.

De asemenea, un sac care atârnă te trage înapoi și atunci ai tendința de a ține gâtul în față, compromițându-l și plasând efortul pe mușchii umărului. O altă problemă este că vei avea instinctul de a ține mai ridicată partea pe care-l porți, ceea ce-ți modifică semnificativ postura. Acest lucru vine chiar în contradicție cu ideea de rucsac, care are rolul de a distribui greutatea uniform pe ambii umeri.

Iată cum să așezi corect ghiozdanul:

În primul rând, el nu trebuie să cântărească mai mult de 10% din greutatea ta, spun experții. Pentru a ajuta la reducerea încărcăturii, verifică-l în mod regulat și elimină articole inutile, cum ar fi hainele multe sau sticlele goale de apă. De preferat este să mergi deja îmbrăcat/ă pentru antrenament și, în funcție de exercițiile făcute, să-ți iei doar lucruri necesare.

O altă chestiune pentru care spatele îți va mulțumi este alegerea unui rucsac care are dimensiuni mai mici și limiteaza, în acest fel, cantitatea pe care o poți împacheta. Nu e indicat ca el să fie mai larg sau mai lung decât torsul, iar curelele cele mai potrivite sunt cele late și căptușite cu pernițe. Pentru a fi mai comod de transportat, le poți strânge astfel încât să se așeze cât mai aproape de spate. Dacă preferi să-l ții doar pe un umăr, valabil și pentru geantă, încearcă să schimbi poziția la câteva minute pentru a preveni apariția problemelor.

Dacă ai o leziune la umăr sau la gât, poate dorești să iei în considerare alte opțiuni, cum ar fi închirierea unui dulap, unde să lași lucrurile în siguranță. Asta și exercițiile pentru întărirea umerilor și a coloanei vertebrale ar putea ajuta la corectarea dezechilibrelor care apar din cauza purtării incorecte și la prevenirea potențialelor răni. Dacă nu observi o îmbunătățire, indicat este să consulți un medic.

Sursa foto: Shutterstock.com

Written by 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *