Constantea vrea să scoată alții castanele fierbinți

Președintele lui ”U” Cluj, Radu Constantea (foto profil Facebook) discută cu publicul doar prin comunicate. Nu are „cojones” să vină în fața presei și a suporterilor de când l-a pus Emil Boc președinte la ”U”. Comitetul Director există, e compus din cei șase membrii fondatori ai organizației nonguvernamentale, non-profit, care e din 2016 ”U” Cluj. De la constituirea în formula asta, ”U” Cluj a ajuns din ‘D’ în ‘B’, unde s-a împotmolit tocmai din cauza a ceea ce se numește management defectuos, în plan sportiv și managerial.

În plan sportiv s-a ratat un baraj (tradiția meciurilor cu o echipă de Liga 1 avertiza că e foarte greu), și calificări în play-off. Acum ”U” e pe 3, si se asteaptă o promovare, în două trepte, în play off și, apoi, în Liga 1.

În plan managerial lucrurile sunt mai greu cuantificabile pentru că acest club nu a fost niciodată transparent cu bugetul, față de fanii săi în special, că față de presă nu are sens să ne facem iluzii. O bună parte a banilor au fost publici, Primăria a sprijinit, alții au fost aduși de președinte și de brand managerul lui ”U”.

Deși toată suflarea ”uistă ”a văzut că ”U” s-a gripat sportiv, dar că e totuși în continuare susținută politic de PNL Cluj și financiar de Primărie, ceea ce e atribuția ei ca membru fondator, care deține culorile și palmaresul, discuțiile despre privatizare nu au încetat.

Și deși noul manager general Andrei Cordoș a răspuns la conferința de presă recentă și a explicat cum e bugetul, discuțiile au continuat despre atragerea de noi sponsori privați la echipa mare. Iar astăzi siteul clubului anunță, cităm din comunicat: ”Pas important făcut de FC Universitatea Cluj. Clubul își deschide porțile către companiile care vor să susțină puternic din punct de vedere financiar Universitatea, dar să se implice și în managementul clubului, prin expertiză și transfer de know-how… Mai mult, trebuie să fim realiști si să spunem că FC Universitatea Cluj are nevoie de sprijinul companiilor private pentru a dispune de un buget care să permită îndeplinirea obiectivelor”.

Din 2018 a luat ceva timp Comitetului Director să voteze DA o propunere a președintelui. În ritmul ăsta ne întrebăm când o să vină „companiile care vor să susțină puternic din punct de vedere financiar„… în ce an. La un club privat și în companii private, deciziile se iau aici și acum, nu se propun în 2018 și se aprobă în… 2022. Dar să nu fim defetiști, nu e rea intenția. E mult așteptată.

Când am acceptat , în urmă cu două luni, să revin temporar la conducerea clubului, am făcut-o pentru a echilibra bugetul și a reașeza proiectul pe un făgaș care să îl facă atractiv pentru mediul privat. A fost una dintre condițiile mele pentru a reveni. În ultimele două luni, am diminuat exponențial deficitul și am asigurat un flux financiar care să permită clubului să își onoreze angajamentele deja asumate față de fotbaliști, staff, angajați și furnizori. Pentru a trece la următorul nivel de performanță, clubul are nevoie de implicarea și expertiza mediului privat. Acum, acest lucru este posibil”, a mai spus Președintele Radu Constantea.

Consiliul Director a stabilit, conform prevederilor statutare, cotizația anuală a membrilor asociați la valoarea de 15.000 de euro/an și plafonul minim anual al sprijinului financiar la valoarea netă de 150.000 euro/an.

Aici e miza, aici începe discuția.

Întâi e vorba, și presa locală generalistă a scris, că au fost probleme de buget, iată, capătă un răspuns, pentru că bugetul a fost nevoie să fie „echilibrat”. Nu se explică cum, probabil infuzia de 3,1 milioane de lei de la Primărie, 620.000 euro l-a „echilibrat”. E bine că nu sunt datorii, cel puțin comunicatul o spune. E bine că primarul Boc susține pe ”U”, așa cum a declarat, întrebat de Sportul Clujean, în 3 ianuarie.

Ce e problematic e următorul fapt: de ce ar veni o companie privată la ”U”, să devină membru asociat, adică să aibă 1 vot, la fel ca reprezentatul Academiei de Muzică „Gheorghe Dima”, membru fondator al clubului, sau UAD-ul, dar care nu dau nimic, iar compania plătește cotizație 15.000 de euro/an? Și să mai plătească și un plafon minim anual ca sprijin financiar de 150.000 euro/an net. Doar pentru a avea un vot în Comitetul Director?

Terapia SA a dat un anunț „piaristic” pe siteul clubului, dar a spus că rămâne ”martor tăcut”, că nu se pricepe decât la… medicamente, ori clubul vrea bani, nu martori tăcuți, iar prima care a achiesat este Eco Garden, societate care administrează gazonul de pe Cluj Arena și care a câștigat două licitații foarte importante de amenajare spații verzi în oraș. Un monopol. O firmă apropiată conducerii ”U” Cluj și Consiliului Județean, ca să fim eleganți, cu un mnanager tânăr care într-adevăr este ”U„-ist, dar licitațiile de așa miză nu țin cont de calitatea asta…

Răspunsul la întrebarea de ce ar veni o companie privată la ”U” Cluj ca să devină membru asociat, adică să aibă 1 vot, la fel ca reprezentatul Academiei de Muzică ”Gheorghe Dima sau UAD-ul, ambele sunt membru fondator, trebuie să îl dea conducerea administrativă pentru că oferta de atragere de sponsori de anvergură nu e deloc ofertantă….

Iadul e pavat cu bune intenții…

Written by 

Peste 20 de ani de experiență în industria media din România, autor al istoriei presei clujene, "Colosul cu picioare de hârtie", dar și co-autor al volumului "Cluj contra Cluj - Istoria celui mai vechi derbi local din România", o sinteză a confruntărilor directe dintre "U" Cluj și CFR, realizată în colaborare cu jurnalistul Bogdan Stanciu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.